اخبار سلامتی

هزینه و قیمت ارتودنسی نامرئی

خبرخوش برای افرادی که دندان‌های نامرتب دارند این است که می‌توانند از ارتودنسی‌های نامرئی، ارتودنسی متحرک و راحتی استفاده کنند که به هیچ وجه جلب توجه نمی‌کند. بنابراین بیمار می‌تواند بدون نگرانی و هراس از دیده شدن سیم‌ها در طول دوره درمان لبخند بزند. ارتودنسی نامرئی، که کارآمدی آن به اثبات رسیده است، با بهره‌گیری از فناوری تصویربرداری ۳ بعدی ساخته می‌شود. ایمپلنت دندان یا کاشت دندان مصنوعی یک روش محبوب و مؤثر برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است که برای ترکیب با دندان‌های دیگر طراحی شده است. ایمپلنت‌های دندان یک گزینه بسیار عالی و طولانی مدت برای بازگرداندن لبخند شما در کنار ارتودنسی دندان است. ارتودنسی ثابت، متداول‌ترین نوع ارتودنسی است و زمانی استفاده می‌شود که دقت و ظرافت در کار اهمیت دارد. اگر چه بیمار می‌تواند در طی مراحل ارتودنسی ثابت به صورت عادی غذا بخورد، اما باید برای جلوگیری از مشکلات ارتودنسی از برخی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها مانند نوشیدنی‌های گازدار، شیرینی‌های سفت و یا تافی با سیم کشی دندان اجتناب کند. افرادی که در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کنند، باید به ارتودنتیست خود اطلاع دهند تا محافظ لثه مخصوص برای آنها ساخته شود.

بیشتر بخوانید: متخصص ارتودنسی کیست ؟

هزینه ارتودنسی نامرئی بستگی به میزان مشکل و نوع ارتودنسی دندان دارد. در صورتیکه درمان‌های مرحله اول با پلاک‌های متحرک انجام شود هزینه و قیمت ارتودنسی دندان کمتر خواهد بود، البته بسته به شدت مشکل و تعداد پلاک‌های مورد استفاده هزینه ارتودنسی نامرئی متفاوت خواهد بود. در بیمارانی که نیاز به درمان ارتودنسی نامرئی دندان همراه با جراحی فک دارند، هزینه ارتودنسی دندان چون در دو مرحله قبل و بعد از درمان انجام می‌شود بیشتر خواهد بود و هزینه درمان جراحی که ممکن است توسط جراح فک و صورت انجام می‌شود، جدا از هزینه و قیمت ارتودنسی نامرئی خواهد بود.

انجام درمان ارتودنسی و تقبل قیمت ارتودنسی دندان فقط جنبه زیبایی ندارد، بلکه با این شیوه دندان های مرتب شده و احتمال پوسیدگی و خراب شدن دندان های شما در آینده کمتر خواهد بود. سن ارتودنسی را می توان از سنین کم در کودک آغاز نمود تا مراحل بعدی درمان در سنین بزرگسالای زمانی کمتری را نیاز داشته باشد. انواع سیم کشی دندان و ارتودنسی های مختلفی شامل ارتودنسی ثابت ،نامرئی و ارتودنسی متحرک وجود دارد که شما با مشورت با دندان پزشک و در نظر گرفتن هزینه ارتودنسی می توانید بهترین درمان را داشته باشید.

منبع : مجله ارتودنسی دندان

+ نوشته شده در يکشنبه 10 مرداد 1400ساعت 18:02 توسط netware | | تعداد بازدید : 4

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]