اخبار سلامتی

درباره قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا در سال ۱۴۰۰ چه می‌دانید؟

قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا و حذف مالیات از اصل طلا هفته گذشته ابلاغ شد، ولی اجرای آن بر اساس اعلام سازمان مالیاتی به شش ماه آینده موکول شد.

مالیات بر ارزش افزوده در واقع مبلغی اضافه بر قیمت طلاست که خریدار هنگام خرید طلا باید به فروشنده پرداخت کند و فروشنده هم موظف است آن را به خزانه‌ی دولت واریز کند. یعنی در واقع، فروشنده‌ی طلا در این میان فقط یک واسطه برای دریافت مالیات از مردم و پرداخت به دولت است.

حالا بر اساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده که در روز ۱۲ تیرماه سال ۱۴۰۰ توسط ریاست جمهوری ابلاغ شده، «اصل» طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده و فقط از اجرت و سود مصنوعات طلا مالیات دریافت می‌شود. البته این قانون شرط و شروطی هم دارد. یعنی فقط به شرطی اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف است که طلافروشان معاملات خود را در سامانه‌ی جامع سازمان امور مالیاتی ثبت کند.

البته هنوز این سامانه طراحی و ساخته نشده است و بسترهای لازم برای اجرای این قانون نیز مهیا نیست. «ابراهیم محمدولی» رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران نیز بر همین اساس گفته، زمان اجرای این قانون براساس اعلام مسئولین سازمان امور مالیاتی، دی ماه سال جاری خواهد بود. یعنی اجرایی شدن این قانون تا شش ماه آینده ممکن نیست. بنابراین تا آن زمان، معاملات طلا با همان قانون قبلی اجرا خواهند شد.

بیشتر بخوانید :

قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا به نفع طلافروشان نیز هست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با تصویب این قانون گفته، صنف طلا و جواهر از همه بیشتر برای حذف مالیات از اصل طلا مشتاق است. به این دلیل که دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از کل طلا، باعث شده تا قیمت تمام شده برای خریدار طلا بالا برود و به همان نسبت هم تقاضا برای خرید کاهش پیدا کند. این امر رکود بی‌سابقه‌ای در صنف و صنعت طلا و جواهر ایجاد کرد و موجب تعطیلی بخش وسیعی از تولیدکنندگان و فروشندگان این حوزه شد.

بنابراین، اجرایی شدن این قانون سرآغاز فصل جدید و مبارکی برای رشد و ارتقاء صنعت کهن طلا و جواهر در کشور خواهد شد و زمینه توسعه و پیشرفت تولید و صادرات را به دنبال خواهد داشت. به این دلیل که با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده قیمت تمام شده کالا برای مردم کاهش پیدا می‌کند و قیمت تمام شده که کاهش پیدا کند، طبیعتاً جنس ارزان‌تر به دست مردم می‌رسد و این باعث رونق بازار و صنعت طلا و جواهر خواهد شد.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی

+ نوشته شده در چهارشنبه 13 مرداد 1400ساعت 17:11 توسط netware | | تعداد بازدید : 4

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]