اخبار سلامتی

6 راه حل برای رفع لبخند لثه ای و اصلاح آن

روش های زیادی برای اصلاح لبخند لثه ای وجود دارد. اما انتخاب صحیح درمان برای شما به پیدا کردن علت اصلی بروز این مشکل بستگی دارد. 6 گزینه درمانی این مشکل شامل موارد زیر است:

1.درمان ارتودنسی دندان

اگر خط لثه شما پایین است اما شدت زیادی ندارد (جزئی است) و علت اصلی این مشکل شما انحرافات و ناهنجاری های جزئی تا متوسط فکی است (و یا اینکه فک های شما همپوشانی خوبی ندارند) درمان ارتودنسی می تواند راه گشا باشد.

دستگاه های ارتودنسی دندان مانند بریس ارتودنسی ثابت و یا ارتودنسی متحرک می تواند با کمک یک متخصص ارتودنسی خوب مشکلات جزئی تا متوسط دندان و فکی را همراه با لبخند لثه ای برطرف کند.

2. ونیر و روکش دندان

گاهی اوقات پایین بودن خط لثه به خاطر این نیست که بافت لثه رشد پیدا کرده یا متورم است. بلکه به دلیل تحلیل دندان ها یا سایش مینای دندان است.

در این شرایط، طول دندان ها کاش میابد و باید دندان ترمیم شود. بهترین روش برای ترمیم دندان های کوتاه شده یا ساییده شده روکش دندان یا استفاده از ونیرهایی مانند لمینت دندان یا ونیر کامپوزیت است.

طی فرآیند نصب روکش دندان بخش زیادی از دندان تراشیده می شود و سپس یک تاج یا روکش مصنوعی دندان روی دندان قرار داده می شود.

لمینت دندان نیز پوسته های نازکی هستند که با تراشیده شدن جزئی دندان ها روی سطح جلویی آن ها متصل می شوند.

ونیر کامپوزیت ها را بدون اینکه بافت دندان تراشیده شود به بخش های مختلف دندان ها باند یا متصل می کنند.

بیشتر بخوانید : هزینه لمینت دندان

3. جراحی افزایش طول تاج دندان

گاهی اوقات علت لبخند لثه ای عدم روش برخی از دندان ها است. آن ها یا اصلا از لثه در نیامده اند و یا اینکه به صورت نیمه نهفته هستند. در چنین شرایطی عمل جراحی افزایش طول تاج انجام داده می شود.

طی این عمل بخشی از بافت لثه و یا حتی استخوان برداشته می شود تا دندان نهفته و نیمه نهفته به طور کامل خارج شود. لثه و دندان با این عمل در موقعیت نرمال و مناسب خود قرار می گیرند.

4. جراحی لب

در برخی افراد لب فوقانی کوچک یا کوتاه است و یا حتی ممکن است عضله کنترل کننده لب فوقانی بیش فعال باشد به این معنی که لب را بیش از حد بالا نگاه میدارد. این باعث می شود که طرح لبخند شما لثه ای باشد.

جراحی تغییر وضعیت یا موقعیت لب فوقانی می تواند به کاهش لثه ای بودن لبخند شما کمک کند و جایگزین مناسبی برای عمل جراحی تهاجمی و پیچیده ای مثل جراحی فک است.

5. لیزر درمانی

با استفاده از لیزرهای مخصوص دندانپزشکی، دندانپزشک می تواند به از بین بردن بافت اضافی لثه کمک کند. مزیت لیزر در این است که دیگر نیازی به استفاده از تیغ جراحی برای برش و سپس بخیه بافت لثه نیست.

6. ژنژیوکتومی

لیزر در افرادی بافت لثه آن ها ضخیم و بیش از حد است به طوری که بخش زیادی از دندان ها را پوشانده گزینه چندان مناسبی نیست. در چنین شرایطی احتمالا نیاز به ژنژیوکتومی یا برش و جدا کردن بافت اضافه لثه است

+ نوشته شده در دوشنبه 18 مرداد 1400ساعت 16:30 توسط netware | | تعداد بازدید : 5

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]