اخبار سلامتی

لمینت دندان چیست؟

پیش از آنکه درباره لمینت‌ و یا کامپوزیت‌ها چیزی بگوییم، بهتر است شما را با ونیرها آشنا کنیم. ونیر دندان یا (Dental veneers) در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، لایه‌‌ای نازک از جنس پرسلن یا کامپوزیت است که برای رفع نقایص ظاهری چون بد رنگی یا بد فرمی دندان‌ها استفاده می شوند.

به ونیرهایی که از جنس پرسلن باشند، در اصطلاح لمینت سرامیکی و به ونیرهایی که مواد تشکیل دهنده آن‌ها از کامپوزیت باشد، لمینت کامپوزیتی یا ونیر کامپوزیت اطلاق می شود. اما آنچه که در اصطلاح عوام در نامگذاری انواع ونیرها جا افتاده است، با عنوان لمینت دندان و کامپوزیت دندان شناخته می‌شود.

لمینت دندان روکش‌هایی از جنس سرامیک هستند که برای اصلاح طرح لبخند به کار می‌روند. اگر دندان‌های زردی دارید یا به صورت صاف و یکدست در کنار هم قرار نگرفته‌اند می‌توانید با کمک لمینت های سرامیکی لبخدتان را زیباتر کنید. لمینت دندان را می‌توانید همرنگ دندان‌های خود تا رنگ‌ روشن و خیلی سفیدتر از دندان خود انتخاب کنید.

ونیر کامپوزیت نیز همانند لمینت‌ها، لایه‌هایی هستند که بر روی دندان قرار می‌گیرد. مزیت بزرگ ونیرکامپوزیت ها این است که هیچ نیازی به قالب گیری یا تراش دندان‌ها ندارد. همچنین از نظر قیمت ، ونیرهای کامپوزیتی اقتصادی‌تر هستند.

هزینه لمینت دندان؛ قیمت یک لبخند زیبا چقدر است؟!

همان‌طور که ابتدای مطلب نیز ذکر کردیم هزینه لمینت دندان به عوامل متعددی بستگی دارد. مهم‌ترین عاملی که هزینه لمینت را مشخص می‌کند، نوع آن است. با توجه به تفاوت‌هایی که میان لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی وجود دارد، قیمت کامپوزیت دندان مناسبتر از لمینت های سرامیکی است. هزینه لمینت‌های دندانی بسته به عوامل متعددی چون کشور سازنده متغیر است. با این حال قیمت هر واحد لمینت کامپوزیتی (ونیر کامپوزیت) از 400 هزار تومان تا 1800000 هزار تومان است. قیمت هر واحد لمینت سرامیکی نیز از 1500000 هزار تومان تا 4000000 میلیون تومان متغیر است

+ نوشته شده در شنبه 23 مرداد 1400ساعت 11:33 توسط netware | | تعداد بازدید : 4

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]