اخبار سلامتی

آیا می توان از ارتودنسی فیک استفاده کرد؟

دندان ها علاوه بر نقش مهمی که در زیبایی دارند با سلامتی نیز در ارتباط هستند. در واقع سلامتی دندان ها برای حفظ سلامتی کل بدن مهم است و از این رو نباید آسیبی به دندان های خود برسانیم. همان طور که می دانید درمان ارتودنسی، یکی از درمان های مفید و پرکاربرد برای اصلاح وضعیت دندان ها یا فکین است که یک روش غیر تهاجمی به حساب می آید و هیچ ضرری برای بیماران ندارد. درمان های ارتودنسی به علم و تجربه کافی نیاز دارد؛ در نتیجه باید حتما زیر نظر یک متخصص ارتودنسی مجرب که برای این کار مهارت های کافی را کسب کرده است انجام بگیرد.

ارتودنسی فیک

شبکه های مجازی مکان خوبی برای ارائه انواع تبلیغات هستند؛ از میان انواع تبلیغاتی که صورت می گیرد، بعضی از آنها محصولات تقلبی هستند. ممکن است شما با خرید یک محصول آرایشی تقلبی، به مرور زمان به سلامتی خود آسیب بزنید. اما بعضی از آسیب ها شدیدتر هستند و ممکن است تبعات زیادی داشته باشند. همان طور که می دانید پروسه درمان ارتودنسی یک پروسه نسبتا پیچیده و طولانی مدت است؛ در نتیجه منطقی است که بعضی از محصولات غیر معتبر و بی نام و نشان نتوانند جایگزین آن شوند.

این روزها بعضی از فروشگاه های اینترنتی غیر معتبر، محصولی به نام ارتودنسی های DIY ارائه می کنند که توجه برخی از کاربران فضای مجازی به ویژه نوجوانان را به خود جلب کرده است. در واقع ادعا می شود که این محصول مشابه دستگاه های ارتودنسی استفاده شده در مطب های دندان پزشکی است؛ البته متخصصان ارتودنسی چنین ادعایی را کاملا رد می کنند

بیشتر بخوانید: روش های جدید ارتودنسی

ظاهر ارتودنسی فیک

ظاهر دستگاه های ارتودنسی فیک یا ارتودنسی DIY، بسیار شبیه به بریس های ارتودنسی واقعی است؛ یعنی شامل سیم ها و براکت های ارتودنسی است. در ساخت بیشتر این بریس های ارتودنسی فیک از کش ها و الاستیک های رنگی و جذاب استفاده شده است تا افراد را برای خرید این محصول تشویق کنند؛ به علاوه برای نصب ارتودنسی فیک نیازی به مراجعه کردن به مطب دندان پزشک و پرداخت هزینه های زیاد نیست؛ بلکه ارتودنسی فیک را می توان در منزل و توسط خود شخص مورد استفاده قرار داد. همین عوامل باعث محبوبیت ارتودنسی فیک بین افراد کم سن و بی تجربه شده است. از آنجایی که این دستگاه ها هیچ سودی برای افراد ندارند و برعکس باعث آسیب رساندن نیز می شوند؛ در نتیجه استفاده از ارتودنسی فیک، نگرانی های زیادی برای متخصصان ارتودنسی به وجود آورده است.

هزینه و قیمت ارتودنسی فیک

همان طور که می دانید هزینه های مربوط به خدمات دندان پزشکی در بیشتر کشورهای دنیا نسبتا بالا هستند. البته راهکارهایی برای پرداخت راحت تر این هزینه ها وجود دارد؛ مثلا می توان هزینه ارتودنسی دندان را به صورت اقساط ماهانه پرداخت کرد. با این حال هزینه های ارتودنسی برای همه افراد به آسانی قابل پرداخت نیستند؛ از این رو بعضی افراد که بودجه مالی کافی برای انجام درمان ارتودنسی ندارند، گول تبلیغات را می خورند و ارتودنسی فیک تهیه می کنند.

باید گفت که اگرچه هزینه ارتودنسی فیک به حدی پایین است که با هزینه ارتودنسی اصولی و صحیح قابل مقایسه نیست؛ اما آسیب هایی که ارتودنسی فیک برای افراد دارد گاهی قابل جبران با هیچ پولی نیست.

رفرنس : www.orthodoctor.ir

+ نوشته شده در دوشنبه 15 دی 1399ساعت 15:35 توسط netware | | تعداد بازدید : 13

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]