اخبار سلامتی

دندانپزشک

دندانپزشک زیبایی کیست و انواع مختلف ترمیم چیست؟

وظیفه یک دندانپزشک ترمیمی خوب ترمیم و درمان دندان های ما را دارد. هنگامی که دندان های ما شرایط بدی دارد. مثلا شکسته است، خراب شده است و… نیاز ما به دندان پزشک ضروری خواهد بود. دندانپزشک زیبایی باعث زیبایی دندان و در نتیجه زیبایی لبخند شما می‌شود. دندان های خراب شده یا از دست رفته را می‌توان با تاج، ایمپلنت، دندان مصنوعی جزئی یا کلی ترمیم کرد.

دندانپزشک زیبایی کیست؟

دندانپزشک زیبایی به دنبال زیبایی هر چه بیشتر دندان شما است. شما برای داشتن بدن سالم و لبخند زیبا نیاز به دندان های سالم و زیبا دارید. دندانپزشک زیبایی علاوه بر درمان آسیب های وارد شده به دندان های شما، اقدامات زیبایی را هم انجام می‌دهد. دندانپزشکان زیبایی باید در زمینه کاری خود متخصص باشند.

تفاوت بین دندانپزشک عمومی و زیبایی

همانطور که گفته شد دندانپزشکی شامل رشته های مختلفی است. از محبوب ترین تخصص‌ها در دندانپزشکی می‌توان به عمومی و زیبایی اشاره کرد. در بیشتر موارد، بیمارانی که نیاز به کار دندانپزشکی دارند یا می‌خواهند ببینند که آیا دچار پوسیدگی دندان شده اند ؟

تفاوت قیمت بین متخصصان

این احتمال وجود دارد که متخصصان دندانپزشکی با این که از روش درمان یکسان استفاده می‌کنند تفاوت قیمت داشته باشند. به عنوان مثال، هم دندانپزشک عمومی و هم دندانپزشک زیبایی مهارت های لازم برای پر کردن پوسیدگی را دارند.

دندانپزشکان زیبایی که نگران طرح لبخند بیمار هستند، به احتمال زیاد به مواد پر کننده کامپوزیت که متناسب با رنگ دندان موجود بیمار هستند، اعتماد می‌کنند. از آنجا که پر کردن کامپوزیت گرانتر از پر کردن آمالگام است، قیمت دریافت آن‌ها بالاتر خواهد بود. در ادامه بعضی از روش‌های درمانی و زیبایی را معرفی و بررسی کرده‌ایم.

سفید کردن دندان‌ها

سفید شدن دندان( بلیچینگ دندان) یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین راه‌ها برای زیبایی لبخند شما است. شما می‌توانید دندان‌های خود را در خانه یا دندانپزشکی سفید کنید. شما می‌توانید از خرده فروشی‌ها ژل، محلول‌های سفید کنند خریداری کنیدو به سادگی در خانه از آن‌ها استفاده کنید.

کاشت دندان چیست؟

ایمپلنت مصنوعی جایگزین دندان است. هنگامی که دندانی را از دست می‌دهیم. برای این که بین دندان‌ها فاصله ایجاد نشود و دندان‌ها حرکت نکنند. ما باید بین دندان ها، یک دندان قرار دهیم. ایمپلنت دارای یک ریشه است که به استخوان فک متصل می‌شود. همچنین روی آن هم تاج دندان قرار می‌گیرد. جنس ایمپلت از تیتانیوم است.

بریج دندان چیست؟

بریج برای فقدان دندان استفاده می‌شود. بریج از چندین تاج تشکیل شده است. بنابراین، تفاوت بین تاج و پل در این است که دندان اول فقط می‌تواند یک دندان را جایگزین کند در حالی که پل جایگزین چندین دندان می‌شود. پل را می‌توان توسط دندان های کناری یا ایمپلنت حمایت کرد.

ارتودنسی دندان

به لطف پیشرفت فناوری، ایجاد لبخند زیبا بسیار ساده شده است. امروزه برای هر گونه مشکلی راه حل وجود دارد. بنابراین هر مشکلی یک راه درمان دارد. برای اصلاح جایگاه دندان و فک از درمان های ارتودنسی استفاده می‌شود.

+ نوشته شده در شنبه 15 آذر 1399ساعت 11:46 توسط netware | | تعداد بازدید : 9

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]