اخبار سلامتی

درد ارتودنسی

برخی از افراد تصور می کنند ارتودنسی مشابه معضلی مانند دندان درد، ممکن است دردناک و وحشتناک باشد. خبر خوب این است که این تصور کاملا اشتباه است. در واقع بهتر است به جای عبارت درد ارتودنسی ، از ناراحتی ناشی از ارتودنسی صحبت کنیم. زیرا افراد تا چند روز ممکن است کمی ناراحتی تجربه کنند و چه بسا هیچ دردی هم تجربه نکنند. آنچه در این مقاله می خوانید توضیحاتی درباره ماهیت چیزی است که درد ارتودنسی می خوانند و روش های ساده ای برای کاهش یا متوقف کردن کامل آن است.

درد ارتودنسی: آیا واقعا ارتودنسی درد دارد؟

همانطور که در مقدمه نیز ذکر شد، ارتودنسی (مخصوصا ارتودنسی ثابت) در چند روز نخست اتصال بریس ممکن است کمی باعث درد و ناراحتی در افراد شود. با این حال قرار نیست درد شدیدی تجربه شود و تنها یک ناراحتی جزئی متوجه افراد می شود. این نارحتی جزئی نیز کاملا طبیعی است و به واسطه تحت فشار قرار دادن دندان ها به منظور صاف شدنشان است و جای نگرانی وجود ندارد.

بیایید فرض کنیم که شما قرار است به زودی به مطب متخصص ارتودنسی خود بروید تا برای اولین بار دستگاه های ارتودنسی روی دندان های شما متصل شود.

بیشتر بخوانید : درمان های ارتودنسی http://www.orthoinfo.ir/

روز اول ارتودنسی (اتصال دستگاه ها)

خیالتان راحت باشد که نصب بریس ارتودنسی کوچکترین دردی ندارد و کاملا راحت و آسوده خواهید بود.

با این حال به فاصله چند ساعت بعد از اتمام نصب دستگاه ها ممکن است کمی احساس ناراحتی داشته باشید که کاملا طبیعی است. دلیل احساس درد ارتودنسی و یا احساس کمی ناراحتی این است که دستگاه های ارتودنسی دندان ها را تحت فشار قرار می دهند و کم کم آن ها را وادار به حرکت می کنند. این کار برای صاف شدن دندان ها لازم است و تجربه درد جزئی در این شرایط کاملا طبیعی است.

غذا خوردن و صحبت کردن در روز اول ارتودنسی می تواند کمی چالش برانگیز باشد و به مدت کوتاه طول خواهد کشید تا بتوانید به این شرایط عادت کنید و با بریس ها کنار بیایید.

پنج روز پس از قرار دادن

بعد از پنج روز تا یک هفته ، هرگونه ناراحتی اولیه مرتبط با بریس ها باید برطرف شود یا تا حد زیادی بهبود یابد. دندان ها به تدریج با بریس ها سازگار می شوند و غذا خوردن باید بسیار راحت تر باشد.

خوردن برخی از غذاهای نسبتا سفت برای افراد چالش برانگیز باشد اما از 3 تا 5 روز بعد از ارتودنسی به حالت طبیعی می توانید غذا بخورید اما از مصرف خوراکی هایی که ممکن است به بریس آسیب بزنند خودداری کنید.

قرارهای ارتودنسی

بسته به روش ارتودنسی شما، لازم است که هر چند هفته یک بار به مطب متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید تا تنظمیات دستگاه ها را به روزرسانی کرده و به صاف شدن بیشتر دندان ها کمک کند.

هر بار که سیم ارتودنسی و یا سایر بخش های بریس تنظیم می شود ممکن است باز هم درد ارتودنسی را به صورت مختصر و جزئی تجربه کنید. اما این درد قطعا جزئی است و مانند روزهای اول ارتودنسی نخواهد بود.

رفرنس : https://www.orthodentist.ir/

+ نوشته شده در دوشنبه 22 دی 1399ساعت 15:44 توسط netware | | تعداد بازدید : 6

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]