اخبار سلامتی

اصلی ترین نکاتی که قبل از رفتن زیر تیغ باید بدانید

فرد بعد از هر کاهش وزن سریع ممکن است پوست افتادگی پیدا کند. افراد جوان تر و کسانی که ورزش می کنند کمتر دچار این حالت می شوند.

نتایج روش های باندینگ و بالن، موقتی است و برای گرفتن نتایج طولانی مدت باید از روش هایی مثل بای پس معده و اسلیو معده استفاده کنید.

روش باندینگ و بالون بیشتر برای کسانی کاربرد دارد که بنا به دلایلی می خواهند سریع 15 تا 30 کیلو وزن کم کنند.

ورزش بعد از عمل جراحی باید به صورت منظم انجام شود و مکمل های ویتامینی تحت نظر پزشک مصرف شود. در مواردی هم ممکن است نیاز به جراح پلاستیک باشد.

ورزش بعد از عمل جراحی باید به صورت منظم انجام شود و مکمل های ویتامینی تحت نظر پزشک مصرف شود. در مواردی هم ممکن است نیاز به جراح پلاستیک باشد.

کدام BMI باید جراحی کند؟

شاخص توده بدنی برای افراد بالغ اگر بین 18.5 تا 25 باشد، نرمال است. بین 25 تا 30 اضافه وزن است، بین 30 تا 35 چاقی درجه یک است، بین 35 تا 40 چاقی درجه دو است و از 40 به بالا چاقی شدید یا مفرط حساب می شود که افراد با این BMI باید نهایتا عمل جراحی شوند. افرادی که شاخص توده بدنی شان بین 35 تا 40 است هم اگر بیماری های همراه مثل سندرم متابولیک، دیابت، فشار خون، چربی خون، کمردرد، کبد چرب، مشکلات ارتوپدیک و ... داشته باشند، می توانند جراحی لاغری انجام دهند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده هم برای شاخص توده بدنی 30 تا 35 روش باندینگ یا حلقه معده را توصیه کرده است.

نقش ژنتیک را دست کم نگیرید!

هم ژنتیک و هم سبک زندگی در میزان وزن موثر هستند.

هزینه چقدر است؟

هزینه اعمال جراحی لاغری در ایران بیشتر به وسایل عمل بستگی دارد. ممکن است یک استاپلر یا کارتریج بستگی به نوعش حدود 800 هزار تومان تا 5/1 میلیون تومان هزینه داشته باشد، معمولا هم از 3 تا 6 عدد از آنها در عمل استفاده می شود. هزینه جراحی متابولیک که اخیرا در ترکیه تبلیغ می شود حدود 140 تا 150 میلیون تومان درمی آید. هزینه این اعمال در مراکز غیر دولتی و نیمه خصوصی شاید حدود 10 تا 11 میلیون تومان و در مراکز خصوصی تر حدود 20 تا 22 میلیون تومان تمام شود.

مدت بستری شدن چند روز است؟

بعد از عمل مدت بستری در بیمارستان از دو روز تا یک هفته متغیر است. بعد از بستری اکثر بیماران می توانند به کارهای روزمره خود برسند. بیماران بعد از 10 روز تا 3 هفته می توانند به کار خود بازگردند که البته این موضوع بستگی به فرد و شغل او دارد. گاهی اوقات افراد سؤال می کنند که آیا بعد از عمل ممکن است ریزش مو پیدا کنند یا خیر. در پاسخ باید گفت هر زمانی که کاهش وزن سریع در بدن به وجود آید ممکن است با ریزش مو مواجه شوید. این مشکل از 3 ماه تا یک سال بعد از جراحی ممکن است به وجود آید. البته این مسئله موقتی است و شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است. در نهایت موی ریخته شده بازخواهد گشت.

اگر پس مطالعه مقالات بالا باز هم جواب سوالات خود را نگرته اید توصیه می کنیم با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید.

رفرنس : مجله لاغری و تناسب اندام دکتر ابدو

+ نوشته شده در چهارشنبه 24 دی 1399ساعت 14:51 توسط netware | | تعداد بازدید : 12

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]