اخبار سلامتی

جراحی لاغری یا ورزش؟ کدامیک برای درمان چاقی بهتر است؟

وقتی صحبت از درمان چاقی مفرط و بیماری های مرتبط با آن ها مثل دیابت به میان میآید، گزینه های زیادی برای در نظر گرفتن پیش روی ما قرار میگیرند. شما می توانید برای کاهش وزن و درمان چاقی رژیم غذایی خود را تغییر دهید، بیشتر ورزش کنید و یا رو به متدهای جدید جراحی لاغری بیاورید. در این مقاله قصد داریم دو روش رایج لاغری یعنی جراحی لاغری و ورزش کردن را با هم مقایسه کنیم. بعد از مقایسه اولیه به شما خواهیم گفت که کدامیک برای لاغری بهتر عمل میکنند و چرا ترکیبی از این دو روش اهمیت بسیار زیادی برای بیماران چاق دارد.

ورزش کردن چه فایده ای دارد و هر شخص بزرگسال چقدر باید ورزش کند؟

ورزش منظم برای داشتن سلامتی کلی و احساس بهزیستی ضروری است. انجام ترکیبی از تمرینات هوازی و تمرینات قدرتی به تهویه مناسب، حفظ توده عضلانی (حتی در دوران پیری)، کاهش فشار خون و افزایش انعطاف پذیری بدن کمک زیادی میکند.

وزارت بهداشت انجام فعالیت های زیر را به بزرگسالان توصیه میکند تا از فواید آن بهره مند شده و زندگی سالم تر داشته باشند:

فعالیت های هوازی: بزرگسالان باید در هر هفته دست کم ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی ملایم یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید داشته باشند. هر جلسه فعالیت باید پایدار بوده و پشت سرهم انجام شود و هر جلسه ورزش هوازی باید حداقل ده دقیقه باشد.

حرکات قدرتی: بزرگسالان باید حداقل دو بار در هفته روی تمرینات و ورزش های قدرتی تمرکز کنند.

ورزش های ساده روزانه: بزرگسالان باید حداقل ۳۰ دقیقه در طول روز فعالیت ورزشی هر چند سبک داشته باشند.

جراحی لاغری و ورزش : ورزش چگونه به کاهش وزن و لاغری کمک میکند؟

ورزش کردن با سوزاندن کالری همراه است و از این طریق به کاهش وزن کمک میکند. برای اینکه بدانیم ورزش کردن چگونه باعث کاهش وزن میشود باید به میزان کالری سوزی فعالیت های ورزشی آگاهی داشته باشیم. برای مثال هر کدام از فعالیت های زیر مشروط بر اینکه در مدت ۱ ساعت انجام داده شوند میتوانند مقدار مشخصی کالری دریافتی شما را بسوزانند و به لاغری شما کم کنند:

پیاده روی حدود ۳۱۴ کالری

دوچرخه سواری ۲۹۲ کالری

ایروبیک ۳۶۵ کالری

شنا ۴۲۳ کالری

دویدن ۶۰۶ کالری

جراحی لاغری و ورزش : برای اینکه لاغر شویم باید چه میزان کالری را با ورزش بسوزانیم؟

تخمین زده می شود برای از دست دادن ۱ پوند وزن (حدود نیم کیلوگرم)، باید ۳۵۰۰ کالری بسوزانید. با این تفاسیر اگر می خواهید ۱ تا ۲ پوند (حدود نیم تا۱ کیلوگرم) در هفته از دست بدهید، باید روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری کمتری جذب کرده یا آن را بسوزانید.

البته کاهش وزن با این شرایط همیشه آسان نیست. در واقع زمانی که پای عمل به میان می آید نمیتوان به این راحتی درباره کاهش وزن صحبت کرد. زیرا عوامل مختلفی مثل بیماری ژنتیکی یا متابولیسمی میتواند روی چاقی و تلاش شما برای لاغر شدن تاثیر بگذارد. به همین دلیل میزان کاهش وزن می تواند کند باشد و با توجه به ژنتیک شما، تلاشتان برای کاهش وزن بلاخره در نقطه ای متوقف شود و دیگر نتوانید از یک محدوده وزنی خاص موفق به از دست دادن وزن شوید.

جراحی لاغری و ورزش : در مقایسه با ورزش، عمل لاغری چگونه به درمان چاقی و کاهش وزن کمک میکند؟

جراحی لاغری سیستم گوارش شما را اصلاح می کند تا میزان کالری مصرفی را در طول هر وعده غذایی کاهش داده و حتی به میزان بالقوه کالری های جذب شده در طی فرآیند هضم را نیز محدود کند. این بدان معناست که شما هر روز کالری کمتری دریافت میکنید. کاهش کالری دریافتی نیز یکی از موثرترین راه ها برای کاهش وزن است.

+ نوشته شده در سه شنبه 26 اسفند 1399ساعت 12:03 توسط netware | | تعداد بازدید : 14

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]